Wie zijn we?

De roots

Independent is opgericht op 1 juli 2004, maar onze roots gaan al vele jaren verder terug in de tijd. Alles begon rond het jaar 2000 toen we met een aantal vrienden geregeld werkten voor enkele promotie- en hostessenbureau's.

We genoten van onze job omdat het ons de nodige vrijheid gaf die we toen nog nodig hadden. Door het feit dat we meer dan gemotiveerd waren, hadden we al snel naam gemaakt en overal waar we kwamen als promo of host vervulden we onze taak zo goed mogelijk.

Zo is het balletje stilletjesaan aan het rollen gegaan en zijn we bij enkele bedrijven aanbeland die niet alleen promo’s of hostessen leverden, maar ook bedrijfs- en sportevenementen organiseerden.

Al snel hielpen we mee aan de opbouw en afbouw van standen. Doordat ons takenpakket toenam, kregen we ook een beter inzicht in de organisatie en het verloop van events.

Het duurde dan ook niet lang voor we de geheimen kenden van belichting en geluid, trussenbouw en al de andere technische aspecten die bij events komen kijken. Voor we het goed en wel beseften waren we een zeer boeiende sector ingerold.

Evenementen en standenbouw zijn voor ons een passie geworden.

In deze beginperiode werkten we met dagcontracten bij verschillende agentschappen. Sinds juli 2004 heb ik (Robin Simons) echter een eigen zaak opgestart.

Independent, event services was geboren!

Vanaf dat ogenblik heb ik veel als freelancer gewerkt in opdracht van verschillende bedrijven uit de sector. Dit ging van licht- en geluidfirma’s, decoratie- en standenbouwfirma’s tot hostessenbureau’s en promo-bedrijven.

Op deze manier konden we terug met de vrienden van vroeger als team geboekt worden waarbij we meestal een bepaald aspect van een event of show uitwerkten, opbouwden of weer afbraken.

Aan deze manier van werken kwam een eind in 2008. Het werd voor ons tijd om aan het bestaan van Independent een nieuwe wending te geven.

Uitbreiding diensten

In 2007 hadden we besloten om onze eigen weg in te slaan in de standenbouw. Sinds toen bieden we klanten de mogelijkheid om personeel bij ons te boeken al dan niet in combinatie met een volledig op maat gemaakte beursstand.

Met de aankoop van geschikte transportmiddelen en diverse materialen zijn we dan ook vastbesloten om in de sector een vaste waarde te betekenen.

Onze ervaring als freelancers heeft ons enorm veel bijgebracht. We zijn ons de afgelopen jaren heel bewust geworden van typische fouten (zoals onverzorgde afwerkingen) en we zijn er nu dan ook van overtuigd dat wij het beter kunnen.

Op dit ogenblik werken we samen met maximaal 15 losse medewerkers. Het voordeel is dat we de juiste persoon op de juiste job kunnen inzetten. En dit komt natuurlijk enkel ten goede van de perfecte dienstverlening die we al onze klanten bieden.

Kwaliteit

Bij ons kan u vertrouwen op:



Mission Inpossible bestaat bij ons niet...

>Onze inzet is onbegrensd en elke opdracht zetten we om in daadkrachtige verwezenlijkingen. We zijn vastberaden zelfs de meest onmogelijke opdrachten tot een goed einde te brengen!

Per slot van rekening beseffen we dat samen met uw naam de onze er enkel beter kan uitkomen als we de kwaliteit leveren die we beloven.

Onze positieve ingesteldheid is erop gericht om voor elk probleem de gepaste oplossing te vinden. Uiteindelijk streven we uw einddoel na en ons motto luidt dan ook:

"Da ga ni? Da besta ni!"

Klik op de foto voor een vergroting

sfeervolle beursstand beursstand met volledige inrichting